
Explica una vella història que un cop un amo es va apropar a dos jornalers. Els volia encarregar una feina.
Anà a un d’ells i li digué: «Ves a aquest camp de blat i sega’l».
«De seguida, senyor!», va dir el jornaler. Però passà mitja hora, una hora, i el primer jornaler, tot i el que havia dit, era evident que no havia anat a fer la tasca.
S’apropà l’amo al segon jornaler i li manà la mateixa feina. Aquest va remugar, va queixar-se durant una estona, però al final va posar colzes, es dirigí al camp i va acabar la feina.
La moralia del conte és que, a vegades, l’important no és la voluntat (aparent) de decisió, sinó la disciplina i el resultat final. També ens diu que no s’ha de menysprear el treballador perquè es queixi o tingui objeccions, si realment aquest les deixa de banda i posa fil a l’agulla.
En resum, que en qüestió de disciplina cal donar més importància al resultat que a les aparences.
.
.
.
Pots visitar les poesies de Lletra Perenne aquí: http://ciutat-perenne.com/m/3yu
5 respuestas a «La història de l’amo i els dos jornalers»
Me encanta
Me alegra mucho que te guste, usuario de mis webs.
Ness, amigo mío, que sepas que en el Cosmos Perenne y todas sus webs está permitido (ahora mismo yo lo estoy haciendo, como puedes ver) utilizar el castellano y cualesquiera otras lenguas siempre que el catalán sea el idioma principal (de esto me encargo yo) y se respeten las normas que hay y que pueda llegar a haber. Somos un conjunto plurilingüe de webs. Un saludo, amigo mío.
Mercès Marc
Al teu servei, «amigu» Ness.